Poučenie pre klienta

Poučenie pre klientov a klientov-spotrebiteľov

ADVOKÁTSKA KANCELÁRIA  JUDr. Peter Kerecman, spoločnosť s ručením obmedzeným, so sídlom Rázusova 1, 040 01 Košice, uverejnením nižšie uvedených údajov informuje svojich klientov a záujemcov o poskytnutie právnych služieb podľa § 5 zák. č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, § 1c, § 18, § 24 zák. č. 586/2003 Z. z. o advokácii, § 6 zák. č. 136/2010 Z. z. o službách na vnútornom trhu a vyhl. č. 655/2004 Z. z. o odmenách a náhradách advokátov za poskytovanie právnych služieb o nasledovných skutočnostiach:

  1. Obchodné meno, právna forma, sídlo:
  • ADVOKÁTSKA KANCELÁRIA  JUDr. Peter Kerecman, spoločnosť s ručením obmedzeným
  • sídlo: Rázusova 1, 040 01 Košice
  • IČO: 36 588 725, DIČ: 2021933804, IČ DPH: SK 2021933804
  • za spoločnosť koná  JUDr. Peter Kerecman, PhD. – advokát ako konateľ tejto obchodnej spoločnosti v jej mene a na jej účet
  • advokát vykonáva advokáciu v zmysle zák. č. 586/2003 Z. z. o advokácii na základe zápisu do zoznamu advokátov vykonaného Slovenskou advokátskou komorou
  • Peter Kerecman, PhD. – advokát je členom Slovenskej advokátskej komory, akademický titul mu bol udelený na území Slovenskej republiky
  • v zozname advokátov vedenom Slovenskou advokátskou komorou je zapísaný pod č. 1087
  • spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Košice, odd. Sro,

     vl.č.16074/V

  • bankové spojenie: Tatra banka a. s., IBAN: SK 13 1100 0000 0026 2706 4947
  1. Kontaktné údaje:
  • /fax.:00421/55/6257430
  • : 00421/55/7293891
  • e-mail: kerecman@kerecman.sk
  1. Základná informácia: 
  • advokát poskytuje právne služby podľa zák. č. 586/2003 Z. z. o advokácii
  • advokát je viazaný aj povinnosťami uloženými mu Slovenskou advokátskou komorou v jej vnútorných predpisoch (profesijné pravidlá), ktoré sú dostupné na webovom sídle Slovenskej advokátskej komory (sak.sk)
  • advokát je povinný pri výkone advokácie postupovať s odbornou starostlivosťou, ktorou sa rozumie, že koná čestne, svedomito, primeraným spôsobom a dôsledne využíva všetky právne prostriedky a uplatňuje v záujme klienta všetko, čo podľa svojho presvedčenia považuje za prospešné. Pritom dbá na účelnosť a hospodárnosť poskytovaných právnych služieb (§ 18 ods. 2 zákona o advokácii)
  1. Poistenie pre prípad zodpovednosti za škodu:
  • advokát zodpovedá klientovi za škodu, ktorú mu spôsobil v súvislosti s výkonom advokácie; zodpovednosť advokáta sa vzťahuje aj na škodu spôsobenú jeho koncipientom alebo jeho zamestnancom, ak advokát vykonáva advokáciu ako spoločník spoločnosti podľa tohto zákona, povinnosť podľa tohto ustanovenia sa vzťahuje iba na túto spoločnosť (§ 26 ods. 1 zákona o advokácii)
  • advokát je pre prípad zodpovednosti za škodu spôsobenú výkonom činnosti poistený v poisťovni KOOPERATIVA poisťovňa, a. s., Vienna Insurance Group, so sídlom Štefanovičova 4, 816 23 Bratislava, IČO: 00 585 441, a to v rozsahu 1 500 000 EUR
  • poistenie sa týka poistných udalostí, ktoré boli spôsobené a pri ktorých aj škoda nastane na území Slovenskej republiky a krajín Európskej únie, pričom poistenie sa vzťahuje na zodpovednosť za škodu vzniknutú pri poskytovaní právnych služieb podľa slovenského práva a práva Európskej únie (§ 6 ods. 1 písm. l/ ZSVT)
  1. Základný popis služby, odmena za poskytovanie služby:
  • pokiaľ v zmluve o poskytovaní právnej pomoci nie je uvedené inak, na základe zmluvy o poskytnutí právnej pomoci sa advokát zaväzuje poskytnúť klientovi právnu pomoc v právnej veci označenej v zmluve o poskytnutí právnej pomoci a v rozsahu tam vymedzenom a klient sa zaväzuje zaplatiť mu za túto činnosť odmenu vo výške a spôsobom podľa ustanovení zmluvy
  • advokát poskytuje právne služby za odmenu a má právo požadovať za ne primeraný preddavok
  • advokát má popri nároku na odmenu nárok aj na náhradu hotových výdavkov a na náhradu za stratu času. Hotovými výdavkami advokáta sú iba výdavky účelne vynaložené pri poskytovaní právnej pomoci a za tejto podmienky najmä cestovné náhrady (cena benzínu, amortizácia vozidla, nocľažné a stravné), náklady na telekomunikačnú prevádzku, poštovné, výdavky na znalecké posudky, preklady, odpisy listín a pod. Klient je povinný včas uhrádzať súdne, správne, či iné poplatky priamo konajúcemu orgánu, a to na výzvu tohto orgánu alebo na výzvu advokáta
  • advokát po ukončení právneho zastupovania vo veci vyhotoví vyúčtovanie záloh a odmeny za právne zastupovanie a záloh na náhrady hotových výdavkov advokáta a finančné vysporiadanie s klientom advokát vykoná bezodkladne po skončení právneho zastupovania alebo po pripísaní náhrady trov protistranou na účet advokáta (§6 ods. 1 písm. f/, i/ až k/ ZSVT)
  1. Spôsob určenia odmeny:
  • odmena advokáta sa určuje na základe dohody medzi advokátom a klientom; ak nedôjde k dohode, patrí advokátovi tarifná odmena
  • ak v zmluve o poskytovaní právnej pomoci nie je uvedené inak, odmena advokáta je určená ako odmena tarifná podľa § 9 a nasl. vyhlášky č. 655/2004 Z. z. o odmenách a náhradách advokátov za poskytovanie právnych služieb v znení neskorších predpisov (ďalej len „Advokátska tarifa“)
  • advokátovi patrí za poskytovanie právnej pomoci tarifná odmena podľa § 9 a nasl. Advokátskej tarify, a to bez ohľadu na výsledok sporu, ak nie je v zmluve o poskytovaní právnej pomoci uvedené inak
  • v odmene advokáta sú zahrnuté i odmeny za vykonanie administratívnych prác súvisiacich s poskytovaním právnej pomoci (§ 6 ods. 1 písm. i/, j/  ZSVT, § 18 ods. 4 zákona o advokácii)
  • pri určení trov konania, ktorých náhrada sa priznáva proti inej fyzickej alebo právnickej osobe, sa odmena advokáta určuje podľa príslušných ustanovení Advokátskej tarify iba vo výške zodpovedajúcej tarifnej odmene advokáta podľa § 9 a nasl. Advokátskej tarify (§ 18 ods. 1 Adv. tarify)
  • advokátovi patrí odmena, náhrada nákladov a ďalšie plnenia od klienta v rozsahu podľa zákona o advokácii, advokátskej tarify, ak medzi klientom a advokátom nedošlo k inej dohode
  1. Podmienky poskytovania služby :
  • advokát je pri poskytovaní právnej pomoci povinný zachovávať zákony a v ich medziach sa riadiť príkazmi klienta, chrániť práva a oprávnené záujmy klienta, konať pritom svedomito, dôsledne využívať všetky zákonné prostriedky a uplatňovať, čo podľa svojho presvedčenia a príkazu klienta pokladá za prospešné
  • advokát je povinný dbať na to, aby jeho právna pomoc bola účelná a hospodárna
  • advokát je povinný zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvedel v súvislosti s poskytovaním právnej pomoci a to i po skončení platnosti zmluvy o poskytovaní právnej pomoci s výnimkou prípadov, na ktoré sa vzťahuje zákonom uložená povinnosť prekaziť spáchanie trestného činu
  • advokát sa pri poskytovaní právnej pomoci môže dať zastúpiť iným advokátom alebo svojím koncipientom, pritom však zodpovedá za škodu prípadne spôsobenú klientovi sám
  • klient sa zaväzuje pri poskytovaní právnej pomoci advokátom odovzdať advokátovi všetky potrebné písomnosti, podľa potreby i v origináli alebo úradne overenej kópii, udeliť mu potrebný počet plnomocenstiev na zastupovanie a pravdivo ho informovať o všetkých rozhodujúcich skutočnostiach
  • klient je povinný na predvolanie štátneho orgánu dostaviť sa na ústne konanie vedené pred štátnym orgánom
  • odstúpiť od zmluvy o poskytovaní právnej pomoci je advokát oprávnený v prípade, ak sú dané vážne dôvody, pre ktoré advokát nemôže právnu pomoc riadne poskytovať alebo v prípade, že sa narušila nevyhnutná dôvera medzi advokátom a klientom. Odstúpiť od zmluvy o poskytovaní právnej pomoci je oprávnený obdobným spôsobom i klient (§ 6 ods. 1 písm. f/ ZSVT).
  1. Podávanie sťažností, bližšie informácie o poskytovanej službe :
  • bližšie informácie o poskytovanej službe v Slovenskej republike možno získať a sťažnosť na výkon činnosti advokáta možno podať na adrese: Slovenská advokátska komora, Kolárska 4, 813 42 Bratislava (§ 6 ods. 1 písm. m/ ZSVT)
  • dohľad nad dodržiavaním povinností obchodníkov vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice.
  1. Niektoré práva klientov a klientov spotrebiteľov:
  • advokát je povinný v priebehu poskytovania právnej služby informovať klienta, ktorý je spotrebiteľom právnej služby, o výške odmeny za úkon právnej služby ešte pred začatím tohto úkonu, inak mu odmena nepatrí. To neplatí v prípade, ak je potrebné úkon právnej služby vykonať bezodkladne (§ 18 ods. 4 zákona o advokácii)
  • odmena advokátovi nepatrí za tie úkony, pri ktorých nepostupoval s odbornou starostlivosťou (§ 18 ods. 5 zákona o advokácii)
  • advokát nemôže požadovať ani prijať odmenu od klienta za právne služby v konaní pred súdom, ak podľa rozhodnutia súdu nebola priznaná náhrada trov konania klientovi z dôvodu, že služby neboli poskytnuté s odbornou starostlivosťou; v prípade, ak bola z tohto dôvodu rozhodnutím súdu náhrada trov znížená, nemôže advokát požadovať a prijať odmenu od klienta za právne služby v rozsahu takéhoto zníženia. To platí aj v prípade, ak advokát nevykonal úkon potrebný k priznaniu náhrady trov konania (§ 24 ods. 6 zákona o advokácii)
  1. Zodpovednosť advokáta za vady poskytnutej právnej služby:
  • advokát zodpovedá klientovi za vady poskytnutej právnej služby
  • právna služba je poskytnutá klientovi s vadami, ak bola poskytnutá v rozpore s požiadavkou odbornej starostlivosti
  • klient má právo uplatňovať si u advokáta nároky z vád právnej služby, je povinný tak urobiť bezodkladne po tom, čo takúto vadu zistí, inak jeho právo zaniká
  • klient si musí uplatniť nároky z vád u advokáta písomne a v uplatnení vád musí uviesť svoje aktuálne kontaktné údaje vrátane svojej poštovej a e-mailovej adresy
  • za vady poskytnutej právnej služby advokát zodpovedá 24 mesiacov od jej poskytnutia
  • ak advokát nepostupoval pri vykonaní úkonu právnej služby s odbornou starostlivosťou, nepatrí mu zaň odmena vôbec; ak bola pri zastupovaní klienta pred súdom z tohto dôvodu rozhodnutím súdu náhrada trov konania znížená, nepatrí advokátovi odmena od klienta v rozsahu takéhoto zníženia
  • ak si klient uplatní u advokáta riadne nároky z vád právnej služby, tj písomne mu vytkne vady služby, je advokát povinný poskytnúť mu bezodkladne písomné potvrdenie o vytknutí vady a lehote vybavenia nie dlhšej ako 30 dní
  • ak advokát odmietne zodpovednosť za vady služby, je povinný to písomne klientovi oznámiť a uviesť dôvody
  1. Alternatívne riešenie sporov:
  • podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov má spotrebiteľ právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi ním a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil práva spotrebiteľa
  • ak obchodník na žiadosť spotrebiteľa odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.

zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov vedie Ministerstvo hospodárstva SR na svojom webovom sídle: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Hľadáte pomoc, kontaktujte nás.

Zavolajte nám : +421/55 6257 430

kerecman@kerecman.sk
·  Pon- Pia 08:00-16:30